​Užijte si cyklistiku s elekrokolem. E-bike není pro lenochy

Přístup k elektrokolům je stále rozporuplný. Jsou to kola pro lenochy, nebo znamenají nový pohled na cyklistiku? Trend se zdá být jasný, e-biky vítězí.

Čísla mluví jasně. V roce 2011 se ve Spojených státech prodalo jen něco málo přes 300 000 e-biků. Letošní předzvěst prodejů říká, že jich tentokrát bude o půl milionu více. Navíc nepůjde ani zdaleko o citi biky a kola, kterým dávají přednost starší generace. Trh v USA se orientuje na mladé bikery, kteří chtějí horské kolo a k němu něco navíc – možnost baterie s dostatečnou kapacitou, která vám ulehčí i na těch nejklasičtějších trailech. E-biky vzaly útokem komunitu amerických mountainbikerů a ta jim vychází ochotně vstříc.

Celosvětové statistiky pak vypadají tak, že v roce 2023 bude k dispozici přes 34 000 000 kol, k jejichž rozhýbání nebudete potřebovat jen svaly svých nohou.

Souvisí to hlavně s posunem vnímání. E-biky už nejsou určeny jen starším ročníkům nebo cyklistům s nedostatečnou fyzickou kondicí. Rozrůstání modelových řad začíná přesvědčovat i ty, kteří do dvou uvedených kategorií nepatří.

Váháte, jestli jsou e-biky určené i pro vás? Říkáte si, jaký byste museli mít důvod, abyste o takovém stroji zauvažovali?

Možná vám pomůže Michael Graham Richard, popularizátor e-biků a editor webů TreeHugger a MNM, které se zabývají moderními technologiemi a jejich aplikováním především v dopravě.

„Jestliže znáte bolest kolen nebo pocit začínajícího astma, umožní vám e-biky začít nový život. Jejich největší kouzlo je v tom, že na jedné straně pomáhají budovat fyzickou kondici, na té druhé ale šetří vaše zdraví. Proč extrémně zatěžovat organismus? Proč si při silném protivětru nebo v kopcovitém terénu trochu neulevit? Podle mě je lepší vyrážet pravidelně na kolo, vyhýbat se přetěžování, které se nasčítá do únavy a prostě si to každý den užívat. Nevidím smysl v tom, jeden den se fyzicky odrovnat a pak muset odpočívat,“ tvrdí Michael Graham Richard.

Je to přesně tak.

E-bike neznamená, že se jen tak zadarmo vezete. Nesupluje totiž skútr nebo motorku.

Partner Partner

Sport v okolí, společný projekt Sazky a Českého olympijského výboru, pomáhá veřejnosti najít co nejsnazší cestu ke sportu.

Partner Partner Partner Partner